27 серпня в приміщенні залу засідань Мукачівської районної ради проведено розширене засідання колегії відділу освіти Мукачівської районної державної адміністрації. У роботі колегії взяли участь голова Мукачівської районної ради Михайло І.П., в.о. голови Мукачівської районної державної адміністрації Данканич А.А.,  заступник голови Мукачівської районної державної адміністрації Біров О.З., начальник відділу освіти Мукачівської райдержадміністрації Товт О.О., голова райкому профспілки працівників освіти Мукачівського району Федорчук Ю.В., завідувач РМК Диганич Г.І., а також керівники шкіл, завідуючі дошкільними навчальними закладами, представники педагогічних колективів.

Роботу розпочав Михайло І.П., голова Мукачівської районної ради, який привітав усіх освітян району з нагоди нового 2015-2016 навчального року. Іван Петрович зауважив, що праця педагога важкий і тривалий процес, яка дає свої плоди  не  одразу,  вона виявляється в майбутньому кожного учня і вихованця, коли вони, обираючи собі професію пекаря чи шахтаря, стають опорою  держави. Іван Петрович подякував за пророблену роботу усім педагогічним колективам та відділу освіти райдержадміністрації та побажав нових здобутків на освітянській ниві.

На порядку денному розглядалися питання про підсумки розвитку в районі дошкільної, загальноосвітньої та позашкільної освіти у 2014-2015 навчальному році та завдання на 2015-2016 навчальний рік; про висунення кандидатури на нагородження обласною премією імені Августина Волошина; а також про участь навчальних закладів з угорською мовою навчання Мукачівського району  у реалізації експериментальної програми вивчення української мови у школах з угорською мовою навчання, розробленої Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти; нагородження педагогічних працівників, педагогічні працівники, які підготували учнів переможців та призерів обласних учнівських олімпіад, конкурсі-захисті Малої академії наук, творчих конкурсів.

Проведення розширеного засідання серпневої колегії дещо відрізнялося від традиційних форматів. Доповідь, що містила системний аналіз стану розвитку освітньої галузі Мукачівського району, було розміщено на презентаційних дисках, які отримали всі учасники колегії, та надіслано у навчальні заклади району для ознайомлення та використання у роботі. А виступ Олександра Олександровича Товта, начальника відділу освіти, по першому питанню порядку денного характеризувався чіткістю та лаконічністю щодо підведення розвитку дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Мукачівського району у 2014-2015 навчальному році та окреслення завдань на 2015-2016 навчальний рік. Далі робота колегії проходила у формі активної дискусії щодо пошуку оптимальних шляхів вирішення найбільш актуальних проблем освітян району. Торкаючись широкого спектру проблем, особливостей реформування та освітніх інновацій виступили з власним баченням подальшого розвитку педагоги і керівники навчальних закладів району. Зокрема з питань розвитку дошкільної ланки освіти Мукачівщини виступила Гаврилець А. М., завідувач Бобовищенського ДНЗ № 1, Віщак Н.С., завідувач Стародавидківської  ЗОШ І ступеня, яка акцентувала увагу присутніх на питання початкової освіти та особливостях роботи за новим Державним стандартом. Про проблеми малокомплектних шкіл та особливостей методичної роботи в таких умовах говорила Вакерич А. М., заступник директора з навчально-виховної роботи

Кальницької  ЗОШ І –ІІІ ст. Особливу увагу звернули на питання вивчення української мови у школах з угорською мовою навчання, від імені яких виступила Ференц Ж. З., вчитель угорської мови Форношської ЗОШ І-ІІ ст. Розглянули і проблеми та перспективи вивчення іноземної мови у школах району, яке спільно з волонтером американського корпусу миру Франс Джозеф Кресотті розкрила Софілканич М. І., заступник директора з виховної роботи Горондівської ЗОШ І-ІІІ ст., вчитель англійської мови Горондівської ЗОШ І-ІІІ ст. Чи не вперше за час проведення серпневих колегій участь у розширеному засіданні взяла голова ради лідерів Мукачівського району Пекар Марина, учениця 11 класу  В.Коропецької ЗОШ І-ІІІ ст., яка поділилася надіями на майбутнє своїх однокласників і всієї учнівської молоді району.  Про національно-патріотичне виховання в школі Спачинська К. В., педагог-організатор Ракошинської ЗОШ І-ІІІ ст. Про результати ДПА та ЗНО, шляхи підвищення їх результативності говорив Глодан В. В., директор Зняцівської ЗОШ І-ІІІ ст. Таким чином пасивне заслуховування доповіді було замінено на живе спілкування, що дозволило прийняти важливі рішення для подальшої роботи усієї освітньої галузі Мукачівського району.

Своє бачення проблем та перспектив освітньої галузі району висловила О.З. Біров, заступник голови Мукачівської райдержадміністрації, яка також окреслила ряд першочергових завдань.

Зі словами привітань до всіх педагогів району звернувся Данканич А.А., в.о. голови Мукачівської райдержадміністрації, який наголосив, що праця педагогів нелегка, але винятково важлива для побудови майбутнього нашої країни. Андрій Андрійович висловив побажання успіхів у щоденній діяльності у новому навчальному році, які дозволять виховати майбутніх олімпійських чемпіонів та нобелівських лауреатів, а щонайважливіше просто хороших працівників.

Данканич А.А. та Біров О.З. урочисто вручили квіти та грамоти відділу освіти педагогічним працівникам, які підготували учнів переможців та призерів обласних учнівських олімпіад, конкурсі-захисті Малої академії наук, творчих конкурсів.

Зважаючи на те, що процес реформування освітньої галузі знаходиться в активній фазі, необхідно пам’ятати, що, від загальної середньої освіти значною мірою залежить майбутнє держави. Основними пріоритетами для освітян Мукачівського району у 2015-2016 навчальному році залишаються: створення умов для надання якісної освіти відповідно до природних здібностей дитини; впровадження новітніх освітніх технологій; виховання відданості принципам свободи та демократії, збереження національних та християнських цінностей; створення безпечного середовища, інтеграція дітей з особливими потребами в освітнє середовище; інтеграція у світову спільноту; кадрове забезпечення; професійний ріст, самоосвіта, мотивація та стимулювання праці вчителя; фінансування освітньої галузі, матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу; партнерство між учасниками навчально-виховного процесу: учні – вчителі – батьки.

Остання зміна сторінки: 18-10-2018 14:16